CEĻA KARTE
Metodes/rīki
Ceļa rādītājs
Latvijā ir daudz jaunatnes organizācijas, kas aktīvi darbojas, lai veicinātu jauniešu iesaisti sabiedriskajā dzīvē un sniegtu viņiem iespējas attīstīt savas prasmes un talantus, tomēr daudzreiz jaunieši nezina, kur un kā atrast iespējas viņu tuvumā.
Ceļa rādītājs, kas apkopo daudzus jauniešu centrus, jaunatnes organizācijas, kā arī citas biedrības, kas ikdienā aktīvi iesaistās jauniešu politikas veidošanā un darbā ar jaunatni. Ceļa karte apkopo informāciju un kontaktinformāciju par šiem NVO un jauniešu centriem.
Lietošana: apmeklējot ceļa karti, iespējams, ierakstīt konkrētu jaunatnes centru vai NVO, vai arī atrast kartē tuvāko vietu sev un uzzināt informāciju par šo NVO vai jauniešu centru un atrast kontaktus un citus sociālos tīklus.
Autors: jaunatneslietas.gov.lv
Metodes/rīki
Neformālās izglītības metodes
Neformālās izglītības pieejas un principu īstenošanai apmācībās un projektos tiek izmantotas dažādas neformālās izglītības metodes. Piedāvātais metožu apkopojums palīdzēs projektu īstenošanas un neformālas izglītības procesā. Metodes atkarībā no to mērķa, tiek dalītas dažādās grupās: iepazīšanās, ledus laušanas, komandu veidošanas, uzmundrinošās un cita veida aktivitātēs.
Autors: Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra
Metodes/rīki
Rīku kopums: kā padarīt ES jaunatnes dialogu iekļaujošāku
Tiešsaistes rīku komplekta mērķis ir veicināt iekļaujošu jauniešu aptauju un konsultācijas ES jaunatnes dialoga (EUYD) kontekstā. EUYD ir 18 mēnešu process, kas paredzēts, lai nodrošinātu, ka jaunatnes politika ES līmenī joprojām atbilst realitātei, ar kuru saskaras jaunieši Eiropā. Galvenais šajā procesā ir jauniešu virzītas konsultācijas princips, kas uzsver jauniešu aktīvu iesaistīšanos politikas veidošanā.
Autors: Sophie Verbrugghe
Metodes/rīki
Dažādība & iekļaušana: Kopīga prasmju stiprināšana
Projekta galvenais mērķis ir attīstīt zināšanas un prasmes, rīku un metožu kopumu, ko izmanto jaunatnes darbinieki/cilvēki, kuri strādā ar jauniešiem. Pateicoties šim projektam, ikdienas darbs ar jaunatni tiks uzlabots un kļūs pieejamāks vietējo kopienu jauniešiem, un veidos dziļāku, iekļaujošāku attieksmi savu stipro pušu atrašanā.
Autors: Valmieras Attīstības aģentūra
Metodes/rīki
Mācīties komunicēt, mācīties iekļaut
Komunikācija ir ikviena cilvēka uzmanības centrā, un, kā norāda Pasaules Veselības organizācija, komunikācijas prasmes ir vienas no piecām iemaņām, kas nepieciešamas piepildītai un pilnvērtīgai dzīvei. Jēdziens „komunikācija” cēlies no latīņu valodas, proti, vārdiem kommunis un communicare, kas tulkojami kā „kopība”, t. i., – dalīšanās kopībā. Etimoloģiski komunikācija ir apmaiņa ar kaut ko – ar informāciju, zināšanām vai nozīmi.
Autors: Baltijas reģionālais fonds
Metodes/rīki
Jauniešu integrācijas un līdzdalības aktivitāšu vadība vietējās kopienās
Projekta mērķis ir sekmēt iedzīvotāju ilgtspējīgu iesaistīšanos sabiedriskajos procesos, īstenojot izglītojošas, uz sadarbību un pilsonisko līdzdalību vērstas aktivitātes par demokrātijas, cilvēktiesību un starpkultūru dialoga jautājumiem.
Autors: Biedrības “Izglītības attīstības centrs”
Metodes/rīki
Metodiskais materiāls sociālajam darbam ar jauniešiem
Metodiskais materiāls ir izstrādāts Labklājības ministrijas īstenotā ESF projekta Nr. 9.2.1.1/15/I/001 “Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās” ietvaros. Projekta mērķis ir sociālo dienestu darba efektivitātes paaugstināšana, izstrādājot vadības kvalitātes modeli, un pašvaldībās nodarbināto sociālā darba speciālistu profesionālās kompetences pilnveidošana, nodrošinot mācības, supervīziju un metodisko atbalstu. Projekta ietvaros tiek īstenota virkne aktivitāšu, tajā skaitā, deviņu metodiku izstrāde pašvaldību sociālomdienestu sociālajiem darbiniekiem darbam ar dažādām klientu mērķa grupām, un pilotprojektos notiek sociālo darbinieku mācības šo metodiku ieviešanai sociālā darba praksē.
Metodiskā materiāla mērķis ir sniegt metodisku atbalstu sociālajiem darbiniekiem darbā ar jauniešiem sociālajā dienestā pašvaldībās. Klienta mērķa grupa ir jaunieši vecumā no 13-24 gadiem, kuriem ir ilgstošas multiplas problēmas, kuri nāk no ģimenēm, kurās ir bijušas ilgstošas multiplas problēmas, jaunieši ar ārpusģimenes aprūpes pieredzi un jaunieši ar kuriem sociālie darbinieki uzsāk darbu likuma deleģējuma ietvaros.
Autors: Labklājības ministrija